Strona Główna Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload
Znalezionych wyników: 100
Forum Przyjaciół Bonsai Strona Główna
Autor Wiadomość
  Temat: Co to za ustrojstwo?
loongi

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 2719

PostForum: Lecznica   Wysłany: 2014-11-20, 15:21   Temat: Co to za ustrojstwo?
skoczogonki??
  Temat: Doniczki z papieru
loongi

Odpowiedzi: 14
Wyświetleń: 8947

PostForum: Narzędzia, donice, akcesoria   Wysłany: 2014-03-12, 18:35   Temat: Doniczki z papieru
Wszystko z nimi ok, nie pękają na mrozie.
  Temat: Fikus Maćka
loongi

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 2017

PostForum: Kształtowanie drzewek   Wysłany: 2012-08-27, 12:56   Temat: Fikus Maćka
Mam bardzo podobnego fikusa mozna zobaczyc TU i TU

co do twojej rosliny, to ja bym poszedl w 'tradycyjnym' kierunku czyt. wyprostowany regularny. virta raczej nie trzeba robic, wystarczy wyobrazic sobie rosline z gestą stozkowaną koroną ;)
powodzenia.
  Temat: Zagęszczanie dzewek
loongi

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 1369

PostForum: Początki   Wysłany: 2012-08-13, 12:26   Temat: Zagęszczanie dzewek
tu znajdziesz odpowiednie informacje:
http://lmgtfy.com/?q=zageszczanie+sosny
  Temat: Ficus retrusa - co z nim zrobić
loongi

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 2278

PostForum: Kształtowanie drzewek   Wysłany: 2012-06-11, 14:58   Temat: Ficus retrusa - co z nim zrobić
Dokładnie, mozna by juz ciąć liscie ale najpierw przejrzyj filmiki na których R. Błądek m.in. mowi o defoliacji, a z najdziesz je tu: http://www.przyjacielebon...er=asc&start=30
nie wiem dokładnie na którym dokładnie jest to o defoliacji ale jak obejrzysz wszystkie na pewno nie zaszkodzi...
  Temat: [Poznań] Warsztaty, spotkanie, cokolwiek..?
loongi

Odpowiedzi: 93
Wyświetleń: 32080

PostForum: Wystawy, targi, spotkania   Wysłany: 2012-06-01, 11:22   Temat: [Poznań] Warsztaty, spotkanie, cokolwiek..?
Wielkie dzieki za udostępnienie filmów...ogromna dawka informacji jest w nich zawarta...

A i jeszcze takie spostrzezenie, cześć 3, fragment: 1:50 do 2:50 można by wyizolować i zamieścić jako wiadomość podstawową, na pewno zmniejszyła by się nowa ilość tematów typu: ,,ratunku, bonsai usycha" itp. :-D
  Temat: jak w temacie, co to za gatunek?
loongi

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 1966

PostForum: Co to za gatunek?   Wysłany: 2012-06-01, 10:00   Temat: jak w temacie, co to za gatunek?
Tak dla scisłości, grusza podobnie jak i jabłoń sa roślinami ziarnkowymi, a reszta czyli wiśnie, czereśnie, morele, brzoskwinie, śliwy to rośliny pestkowe ;-)

Bratek, poszukaj pod drzewem jakichs resztek po owocach -> pestki albo spróbuj zrobic zdjecia pąków, kory itp.
  Temat: Fikus B. Kinky w stylu Yose-uye (las)
loongi

Odpowiedzi: 13
Wyświetleń: 4441

PostForum: Kształtowanie drzewek   Wysłany: 2012-05-17, 10:26   Temat: Fikus B. Kinky w stylu Yose-uye (las)
ok, twoje rosliny rob z nimi co chcesz ale rownie dobrze mogles sprawdzic jak to wyjdzie ustawiajac rosliny w doniczkach... :-)
  Temat: Fikus B. Kinky w stylu Yose-uye (las)
loongi

Odpowiedzi: 13
Wyświetleń: 4441

PostForum: Kształtowanie drzewek   Wysłany: 2012-05-15, 09:45   Temat: Fikus B. Kinky w stylu Yose-uye (las)
Ja bym te sadzonki porozsadzal kazdą do osobnej doniczki żeby podrosły. Wybierzesz wtedy drzewo głowne i w okół niego porozstawiasz reszte wg wszystkich zasad tego stylu oczywiscie tak 'na sucho'.
  Temat: Wiąz drobnolistny i południowy balkon
loongi

Odpowiedzi: 15
Wyświetleń: 5533

PostForum: Początki   Wysłany: 2012-05-06, 10:40   Temat: Wiąz drobnolistny i południowy balkon
To że jest zielono pod kora o niczym nie świadczy, tej wiosny spotkałem sie z tym na swoich 6 roślinach, pod kora bylo zielono, ale powyjmowałem z donic i sie okazało ze zielono bylo tylko do podstawy pnia. Reszta czyli korzenie juz byly martwe... jesli masz taka możliwosc to sprawdz jak wygladaja korzenie...
  Temat: Początki-Ficus Benjamin
loongi

Odpowiedzi: 27
Wyświetleń: 9976

PostForum: Początki   Wysłany: 2012-05-05, 10:06   Temat: Początki-Ficus Benjamin
Troche ci sie spieszy, musisz zdecydowac czy chcesz wsadzic drzewko do plaskiej doniczki czy chcesz owinąć rafia zeby sie zrosły... albo jedno albo drugie. łącząc te dwa zabiegi na pewno nie uzysaksz zamierzonego efektu w jak najkrótszym czasie...pamietaj, im wieksza donica tym wiecej miejsca dla korzeni = szybszy wzrost i co za tym idzie lepsze zrośniecie sie pieńków. Zastanawiaj sie juz teraz nad tym co chcesz uzyskac z połaczenia tych roślin, tzn jaka forme. Wyprostowana, a moze moyogi. Przygladaj sie drzewku, spróbuj znalesc przyszły front, pokombinuj jak rozmiescic gałazki itp. jak juz bedziesz mial gotowy plan szybciej pojdzie ci robota a i pozniej nie bedziesz załował ze mogłes zrobic to drzewko inaczej bo teraz teoretycznie możesz zrobic z tego fikusa bardzo dużo.
  Temat: fikus benjamina - prośba o opinię
loongi

Odpowiedzi: 38
Wyświetleń: 18130

PostForum: Kształtowanie drzewek   Wysłany: 2012-04-14, 19:51   Temat: fikus benjamina - prośba o opinię
Przypuszczam ze chodzilo o przesadzenie do wiekszej doniczki w celu szybszego przyrostu..
  Temat: Pobieranie bukszpanu z natury ?? prosba o wiedz
loongi

Odpowiedzi: 11
Wyświetleń: 3214

PostForum: Początki   Wysłany: 2012-04-10, 18:19   Temat: Pobieranie bukszpanu z natury ?? prosba o wiedz
Miałem nic nie pisac w tym temacie ale jakoś nie mogłem się powstrzymać...
Po pierwsze, na początku swojej przygody z bonsai zabrałeś się za chyba najtrudniejszy aspekt- Yamadori. Zrozumiałbym jak byś sie wybrał gdzieś na jakąś łąkę, nieużytek itp i w wyżej opisany sposób "pozyskał" rośline. A napisałeś ze bukszpany pozyskiwane były z terenu górzystego i kamienistego. Wielu osób z dużym doświadczeniem w bonsai nie wybrało się w takie tereny bo bonsai, z prostego powodu, rosliny maja bardzo słaby system korzeniowy a to jest najważniejsze żeby roślina się przyjęła. Takie rośliny jak zreszta każde powinno się przygotowywac przez jakiś czas zeby wykształciły one korzenie.
Po drugie, mam wrażenie że chcesz być bardziej japoński niz samo bonsai. Oczywiscie ze mozesz sobie siedziec i kontemplowac swoje drzewka ale wg mnie masz lekko zniekształcone poczucie wartosci w bonsai. Takie mistyczne podejscie do bonsai zobaczyc mozna chyba tylko w filmach.
  Temat: Donica przejściowa - pilne
loongi

Odpowiedzi: 11
Wyświetleń: 7024

PostForum: Przesadzanie i Podłoża   Wysłany: 2012-03-05, 21:10   Temat: Donica przejściowa - pilne
A jak masz troche wiecej wolnego czasu i gdzies w piwnicy lub garazu wieksze ilosci makulatury to mozesz sprobowac zrobic sobie donice z papieru... ;)

http://www.przyjacielebon...opic.php?t=7719
  Temat: Fikus - co z nim zrobić?
loongi

Odpowiedzi: 15
Wyświetleń: 5050

PostForum: Kształtowanie drzewek   Wysłany: 2012-03-05, 21:06   Temat: Fikus - co z nim zrobić?
A gdyby tak nasadzic go lekko pochylonego w lewa strone, z galezi po lewej(tej cienszej) zrobic pierwszy konar, a reszte lekko wyprostowac, zrobic przedluzenie pnia, pozostale konary i wierzcholek?
Termin przesadzania w zasadzie juz nastal wiec podczas prac ustawic rosline lekko pd katem, dbac i czekac do czerwca, ewetualna defoliacja i jakies wstepne ulozenie(?) oczywiscie to tylko moja wizja gdybym ja byl w posiadaniu tego krzaczora ;)

edit,
przy opisie bralem pod uwage pierwsze zdj autorki postu...
 
Strona 1 z 7
Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group